طرح های بنیاد ملی نخبگان برای دانشجویان در حال تحصیل

 

الف: طرح شهید وزوایی     

بنیاد ملی نخبگان هر ساله به منظور هدایت هدفمند دانشجویان و طلاب صاحب استعداد برتر در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ‌کشور و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگانی آنان، به تعدادی از دانشجویان و طلاب صاحب استعداد برتر کشور تسهیلاتی را در سه مقطع «کارشناسی/ سطح 2»، «کارشناسی ارشد/ سطح 3» و «دکتری تخصصی/ سطح 4 و بالاتر» اعطا می‌کند. برای آگاهی بیشتر اینجا را کلیک کنید. ( پرسشهای متداول طرح شهید وزوایی )

 

ب: طرح شهید احمدی روشن

بنیاد ملی نخبگان با هدف تشکیل هسته های دانشجویی با محوریت استادان برجسته دانشگاهی و آموزش دانشجویان مستعد جهت حل یک مساله واقعی و افزایش توانایی کارگروهی آنان آیین نامه "حمایت از هسته های دانشجویی مساله محور (طرح شهید احمدی روشن)" را در دست اجرا دارد. برای آگاهی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

پ: طرح شهید بابایی

طرح توسعه رویدادهای رقابتی مسئله‌محور (طرح شهید بابایی)، به منظور ایجاد فضای نشاط علمی در دانشگاه­‌ها، آشنایی دانشجویان با نیازها و مسائل کشور و ترغیب آنان برای کار گروهی، از سال 1399 از سوی بنیاد ملی نخبگان اجرایی شده است. در این طرح، مسابقه‌ای علمی ـ تیمی میان تیم­‌های دانشجویی برگزار می‌گردد و تیم­‌های دانشجویی در مدتی معین برای ارائه خط‌مشی و راه‌حل یک مسئله، در چارچوب مقررات ذی‌ربط به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.برای آگاهی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

ت: پشتیبانی از پایان نامه های دانشجویی

بنیاد ملی نخبگان به ‌منظور گسترش زمینه‌های پژوهش در حوزه‌های مرتبط با اجتماعات و نظام نخبگانی و بهره‌مندی از توان تخصصی مراکز علمی کشور، سالانه از پایان‌نامه‌های مصوّب هر یک از دانشگاه‌ها، ‌پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ‌کشور که بر اساس مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کنند و موضوع پژوهش آنها مرتبط با مأموریت‌های بنیاد است و یکی از نیازهای پژوهش بنیاد را برطرف کند، با اختصاص پژوهانه پشتیبانی می‌کند. دانشجویانی که موضوع پایان‌نامه‌شان مرتبط با محورهای پژوهشی اعلام شده از سوی بنیاد است، می‌توانند در موضوعات مرتبط یاریگر بنیاد برای انجام احصای چالش‌های مرتبط با نخبگان باشند.برای آگاهی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

 

تاریخ آخرین به روز رسانی: 1402/11/25